Amortizeri su zaslužni za ublažavanje vibracija

Amortizeri spadaju u osnovne dijelove automobila, no mnogi vozači ne znaju puno o njima jer to nije nešto što će često morati mijenjati. Nazivaju se još i ublaživači vibracija, upravo zbog svoje namjene. Naime, oni služe za ublažavanje vibracija koje nastaju pri vožnji automobila, posebno pri vožnji po neravnim terenima.

Kada pri vožnji neravnim terenima možete reći od “osjetite” svaku rupu, vrlo vjerojatno je problem u amortizerima pa je stoga svakako dobro što prije posjetiti automehaničara.

Amortizeri su se promijenili

Isto kao što je slučaj i s brojnim drugim autodijelovima, amortizeri također spadaju u one koji su se s vremenom promijenili. Razvoj tehnologije se tako može vidjeti i kod njih. Nekada prije su automobili imali one koji su uz pomoć trenja smanjivali vibracije. S vremenom se ustanovilo da to nije najbolje rješenje, već je potrebno pronaći bolji način za taj zadatak.

Zato se danas u automobile najčešće ugrađuju hidraulični amortizeri. Oni se sastoje od klipa koji se pomiče u ulju, a sam otpor ulja prigušuje hod klipa.

Rad hidrauličnog amortizera

Hidraulični amortizer se uglavnom izrađuje kao teleskopski model. Cilindar koji je napunjen uljem je pričvršćen na nosaču kotača ili osovini. Klip koji se nalazi u cilindru se pomiče, a šipka klipa koja prolazi kroz brtvilo i nosač je pričvršćena na karoseriju.

Pri pomicanju klipa se samo ograničena količina ulja može pretakati s jedne na drugu stranu. S obzirom da je prostor iznad klipa manji od prostora ispod, on ne može primiti svo ulje koje klip izbacuje prilikom pomicanja prema dolje. To suvišno ulje istječe u prostor za izjednačavanje, koji ujedno i okružuje radni cilindar amortizera.

Plinski modeli

Plinski amortizeri spadaju u drugu skupinu i počeli su se razvijati još od davne 1948.g. Oni mogu biti dugotrajni, ali pod uvjetom da ne dođe do oštećenja brtvila na klipu, čija glavna zadaća je razdvajanje plina i ulja. Isto tako, oni se odlično hlade te nisu osjetljivi na položaj pri ugrađivanju. Zbog te dvije činjenice su ujedno i bolja varijanta od hidrauličnih.

Uprave te dvije vrste danas su ugrađene u većinu automobila. Bez obzira koji je ugrađen u vaš, bitno je da ne osjećate jake vibracije pri vožnju po neravnom.

Slični postovi: