Prepoznajte izgorjelost na vrijeme

U današnje doba velika se pažnja pridaje produktivnosti, jer mnogi smatraju kako je svaki trenutak koji nije proveden radeći gubitak vremena. Ipak, pritisak koji na nas vrši društvo, posao ili mi sami može dugoročno dovesti do puno ozbiljnijih problema, s kojima se u današnjem društvu nose mnogi.

Jedan od takvih problema je i izgorjelost i ako se ne prepozna odmah u početku, može dovesti do vrlo ozbiljnih psihičkih problema.

Tihi protivnik

Isprva je često teško prepoznati izgorjelost, jer su prvi simptomi:

  • Umor
  • Razočaranje
  • Nemoćnost
  • Frustracija
  • Manjak motivacije

Svaki od ovih simptoma pojedinačno često susrećemo u svakodnevnom životu, no pojavljuju li se oni često i zajedno, ometajući nas pri tome ne samo u radu već i u svakodnevnom životu, onda je potrebno razmisliti o tome postoji li neki dublji uzrok. 

Izgorjelost se također manifestira i kao samokritičnost te krivnja zbog nemogućnosti obavljanja zadaća. Također, u kasnijim fazama izgorjelost može uzrokovati i konstantnu tjelesnu i mentalnu iscrpljenost, probleme s koncentracijom, očaj, nagle promjene tjelesne težine i osjećaj potpune nemoćnosti.

Suočavanje s realnošću

Razlog zašto je izgorjelost danas toliko česta pojava krije se u nekoliko različitih stavki, koje su vezane za današnju kulturu i stil života. Prije svega, izgorjelost se može pojaviti ako se dugo vremena susrećete s velikom količinom stresa, koji može biti uzrokovan neuravnoteženim očekivanjima naspram mogućnosti koje imate, previsokim standardima i malim nagradama naspram uloženog truda. 

Mjerila mogu biti postavljena od strane okoline ili si ih pak možete postaviti sami, no rezultat je na kraju isti. Nakon dugog vremena ulaganja truda i rada bez velikih rezultata, potrošit ćete sve unutarnje rezerve, što će utjecati na vaše mentalno i fizičko zdravlje.

Nosite se s problemom izgorjelosti

Postoji mnogo načina na koje se možete nositi s problemom izgorjelosti. Prije svega, važno je osvijestiti da taj problem postoji i da su potrebne promjene. Svakom čovjeku je potreban odmor, stoga se nemojte osjećati krivo ako svoje vrijeme trošite neproduktivno.

Važan je također i način nošenja sa stresom. Ponekad je dovoljan samo privremeni odmak od situacije, promjena percepcije te uvođenje novih pravila kojima ćete se zaštititi od ponovne pojave izgorjelosti. Ipak, ako je problem teži, dobro je posavjetovati se sa psihoterapeutom, jer izgorjelost može potaknuti nastanak drugih problema poput tjeskobe, depresije, čireva, srčanog ili moždanog udara te raznih drugih komplikacija.

Postovi iz iste kategorije: