Blok motora s najvažnijim dijelovima motora

Automobili su sastavljeni od jako mnogo pojedinačnih dijelova. No, na pitanje koji je najvažniji dio automobila, mnogi će odmah znati odgovor. Naravno, riječ je o motoru. On je zaslužan kako biste sa svojim automobilom mogli stići od jedne do druge točke. U slučaju njegovog kvara, morat ćete potražiti pomoć nekog auto mehaničara.

A kada se u tvornici motor počne sastavljati, sve kreće od jednog dijela, a to je automobilski blok motora. On izgleda kao neki nezgrapni komad metala u kojem se nalazi mnogo otvora na koje će se kasnije puno toga postaviti.

Materijal za izradu bloka motora

Blok motora može se promatrati kao glavni dio konstrukcije svakog motora te se na njega pričvršćuju svi ostali dijelovi motora. Danas se najčešće izrađuje od aluminija jer je to materijal koji se pokazao kao vrlo otporan te dugotrajan. A osim toga, aluminij je dosta lak materijal što je karakteristika koja je vrlo bitna kod automobila. Naime, proizvođači teže tome da proizvedu što lakši automobil kako bi on bio aerodinamičniji pa iz tog razloga traže prikladne materijale. Isto tako, aluminij se pokazao kao materijal koji odlično provodi toplinu pa se motori puno brže mogu ohladiti nakon rada.

Osim aluminija, za blok motora se još koristi i lijevano željezo te legura željeza s primjesom drugih metala, kao što su krom i nikal.

Izgled i funkcije

Blok motora prepun je raznih rupa i kanala. A svi oni su pravilno raspođeni kako bi se kasnije sve moglo lijepo postaviti na svoje mjesto. Kanali koji se nalaze na njemu služe kako bi kroz njih mogla prolaziti rashladna tekućina i na taj način hladiti motor.

Kada se krene sa sastavljanjem, na blok motora se postavljaju sljedeći osnovni elementi: koljenasto vratilo, klipovi s prstenovima i klipnjačama, glava motora te pumpa za ulje. Osim njih, na blok motora se još postavljaju i alternator, elektropokretač motora, pumpa za rashladnu tekućinu i dr.

Isto tako, na njemu se nalaze i posebni nosači pomoću kojih će se motor nakon sastavljanja pričvrstiti na karoseriju automobila. Nakon što se motor u tvornici potpuno sklopi, stručnjaci će ga kratko testirati, a nakon toga slijedi i njegova konačna ugradnja u automobil.

Amortizeri. Kao i svi dijelovi, i on je podložan trošenju. Posljedice toga lako osjetimo : automobil vrlo brzo postaje nestabilan, „hvatate“ ga po zavoju. Čitajte više …

Slični postovi: