Snažna i zdrava alga

Spirulina je mikroalga, odnosno jednostanični organizam zeleno-plave boje. Ona je bogata klorofilom koji joj daje prepoznatljivu zelenu boju te ima ulogu u procesu fotosinteze te proizvodnji energije putem sunčeve svjetlosti. 

Spirulina je jako poznata po svojim pozitivnim učincima na ljudsko zdravlje, a tome je tako zbog njezine visoke nutritivne vrijednosti. Bogata je bjelančevinama, esencijalnim masnim kiselinama- omega 3 i omega 6, antioksidansima, vitaminima i mineralima.

Spirulina kao dodatak prehrani
Alga spirulina ima puno vitamina i minerala

Spirulina se već tisućama godina koristi u razne terapijske svrhe te se smatra jednom od najpopularnijih dodataka prehrani među svim algama te čini neizostavan dio svake uravnotežene vegetarijanske i makrobiotičke prehrane.

Dobrobiti spiruline

Mirkoalga spirulina ima brojne dobrobiti korištenja u svakodnevnoj prehrani, a samo neke od njih su:

  • pomoć kod neugodnog zadaha
  • povećavanje tjelesne izdržljivosti
  • uklanjanje umora u mišićima
  • poboljšavanje funkcija jetre i žuči
  • jačanje imuniteta
  • pomaganje u borbi protiv virusnih infekcija
  • smanjenje apetita 
  • ubrzavanje metabolizma
  • pomaganje u liječenju reumatoidnog artritisa
  • antikarcenogeno djelovanje
  • zaštita stanica od negativnog djelovanja ionizirajućeg zračenja i teških metala (olovo, živa, arsen)

Zbog svih ovih prednosti, ne čudi što postaje sve popularniji te se sve više ljudi odlučuju na konzumaciju spiruline u obliku dodataka prehrani.

Bogatstvo vitamina i minerala

Kao što je već napomenut, spirulina u svom sastavu sadrži brojne antioksidanse, vitamine i minerale koji se bore protiv slobodnih radikala u našem organizmu. Tako u najvećoj mjeri sadrži:

  • kompleks vitamina B skupine: B14, B2, B3, B12 i folnu kiselinu
  • vitamine A, C, D, E, K
  • minerale željezo, bakar, magnezij, kalcij, kalij, natrij, cink, selen, mangan
  • antioksidanse poput beta karotena (10 puta veća koncentracija nego u mrkvi), zeaksantina koji djeluje zaštitno na živčani sustav i zaštitu oka te štiti stanice od slobodnih radikala i oksidativnog stresa (veća vrijednost antioksidativnog kapaciteta nego kod borovnice), fitocijanina koji ima protuupalna svojstva i drugih
  • aminokiseline u omjeru od 50 do 70 % koje pomažu u izgrađivanju mišića, sagorijevanju viška masti, ublažavanju umora mišića nakon vježbanja, podizanju izdržljivosti tijekom obavljanja tjelesnih aktivnosti zbog čega ju vrlo često koriste sportaši

Primjena spiruline

Spirulina kao dodatak prehrani dolazi u praškastom i tekućem obliku, u tabletama i kapsulama te u tinkturi. Njezina preporučena dnevna doza je od 1 do 3 grama te je preporučljivo njezino uzimanje uz hranu, a ne na prazan želudac.

Video: Prednosti spiruline, moje iskustvo i osobna upotreba

Zbog visoke nutritivne i funkcionalne vrijednosti spiruline, bilo bi poželjno ubaciti je u svakodnevnu rutinu te povećati svijest o njezinoj preventivnoj ulozi i dobrobitima koje ima za zdravlje. 

Postovi iz iste kategorije: