Imunitet kao složen sustav

U prošlosti se smatralo kako je imunost, odnosno dobar imunitet zaslužan za otpornost isključivo na zarazne bolesti. No, razvojem znanosti se otkrilo kako je imunološki sustav zapravo kompleksan sustav koji djeluje zajedno s neurološkim i endokrinološkim sustavom te na taj način osigurava funkcioniranje cjelokupnog ljudskog organizma. 

Kroz život imunološki sustav čovjeka se mijenja i nastoji se što bolje i učinkovitije boriti protiv patogenih mikroorganizama. Zdrav i uravnotežen imunološki sustav preduvjet je zdravlja i kvalitetnog života stoga je važno kontinuirano raditi na podizanju imuniteta.

Smanjite stres, a povećajte sate sna

S obzirom da su stres i manjak sna jedni od najčešćih uzroka pada imuniteta, stručnjaci za podizanje imuniteta savjetuju da upravljate stresom kako biste ga sveli na minimum. Neke od metoda borbe protiv stresa su meditiranje, odlazak na masažu, bavljenje jogom ili hobijima. 

Podizanje imuniteta - spavanje
Podizanje imuniteta postižete sa kvalitetnim spavanjem

Kada na ovakav način otpustite stres, važno je i dobro se naspavati. Naime, nedostatak sna ima sličan učinak na organizam kao i stres pa je stoga vrlo važno dovoljno spavati. 

Kako dolazi do pada imuniteta

Velik je broj čimbenika koji djeluju na imunitet čovjeka i njegov pad. Neki od najučestalijih čimbenika su stres, iscrpljenost, nedovoljna tjelesna aktivnost, pretjeran fizički napor, velik intelektualni napor, nedovoljno sna, loša i neredovita prehrana, pušenje i konzumacija alkohola. Vrlo često dolazi do kombinacije svih čimbenika koji potom rezultiraju simptomima poput:

  • umora i nedostataka energije
  • čestih bakterijskih i virusnih infekcija
  • alergija
  • proljeva i dehidracije
  • pojave ekcema, psorijaze i keratoze
  • pojave afti ili herpesa

U zdravom tijelu jak imunitet

Kako biste podigli imunitet vrlo je važno i što unosite u svog organizam. Stručnjaci savjetuju kako je za njegovo podizanje vrlo važno zdravo i uravnoteženo se hraniti te koristiti vitaminsko-mineralne pripravke u svojoj svakodnevnoj rutini. 

Video: Šta je ustvari imunitet i kako ga stvoriti?

Stoga, opskrbite se zalihama voća i povrća koji su važan izvor vitamina, minerala, antioksidansa i vlakana. Uz hranu i dnevni unos vode igra veliku ulogu pa se tako savjetuje ispijanje litre do lite i pol vode ili biljnog nezaslađenog čaja kako bi se održala optimalna hidratacija i detoksikacija organizma. 

Dodaci prehrani kao dodatna pomoć

Vitamine i minerale važne za podizanje imuniteta možemo unijeti u organizam i uz pomoć dodataka prehrani. Tako se najčešće koriste dodaci prehrani koji sadrže vitamin C, vitamine B skupine, cink, vitamin D, propolis, probiotike i slično koji svojim djelovanjem uvelike pomažu u održavanju zdravlja cjelokupnog imunološkog sustava. 

Postovi iz iste kategorije: